utorak, 19. travnja 2011.
EE COALITION - Peugeot E-Vivacity
ENERGY EFFICIENCY COALITION
prestavlja
Peugeot E-Vivacity
Peugeot je najavio da njihov prvi skuter, pogonjen isključivo na struju kreće u serijsku proizvodnju do kraja tekuće godine. Iako cijela studija o električnom skuteru potječe još iz 1996 godine kada je na Cologne Motor Showu predstavljen njihov prvi e-skuter, istekom prošle godine je predstavljena finalna verzija koja će se naći u prodaji jer prije tržište nije bilo spremno prihvatiti takav koncept skutera.
Skuter dolazi u obličju moderniziranog , ali još uvijek prepoznatljivog Vivacitya, s dodatkom E u imenu jasno nam aludirajući da E-Vivacity dolazi s elektromotorom ekvivalentne snage 50ccm skuteru, odnosno blizu 4000W sveukupno u jednom ciklusu punjenja koje nam omogućava autonomiju od oko 80-100km. Skuter je opremljen s naprednim tehnologijama, te tako pri kočenju se događa obrnut proces u elektromotoru koji tada kinetičku energiju pretvara u električnu i pohranjuje ju u bateriju. Dostupne su nam i napredne opcije punjenja i pražnjenja koje nam tako omogućavaju optimalne cikluse punjenja i pražnjenja te prilagođavanje stila vožnje optimalnoj potrošnji. Još jedna zanimljivost je da E-Vivacity pri jako malim brzinama posjeduje hod unazad te nam tako u potpunosti olakšava upravljanje skuterom.
Za pogon koristi jednu Litij Ion Kobalt bateriju koja svojom veličinom dozvoljava da uz nju na skuteru postoji oko 35l korisnog prostora što je impresivna brojka za tako malen skuter. Baterija dozvoljava minimalno 1000 ciklusa, odnosno punjenja i pražnjenja bez memorijskog efekta i uz maksimalnu snagu što znači životni vijek od oko 40 000km. Za punjenje se koristi standardna utičnica gradske mreže (220V-16A) a cjelovito punjenje traje 4 sata. Kao što smo napomenuli već, snaga je u rangu 50ccm OTTO skutera dok rad karakterizira živ start zahvaljujući elektromotoru , a jedini potrošni dijelovi su kočnice i gume! Karakterizira ga skoro bešuman rad, nema dima, mirisa ni vibracija , a potrošnja goriva, odnosno struje u novčanoj protuvrijednosti je 10 puta manja u korist E-Vivacitya (115kn za 4000km prijeđenih).
Sasvim je jasno da će E-Vivacity biti pravi hit na tržištu, iako je to odmah teško očekivati, ali ako bude cijena u rangu s benzinskim rivalima , što će svakako privući pažnju kod ekološki osvještenije populacije , ali i svih drugih uzimajući u obzir malu cijenu po prijeđenom kilometru, malu cijenu održavanja te neplaćanje eko poreza na registraciji..
Specifikacije:
Agregat: "brushless" elektromotor s trajnim magnetima, zrakom hlađen
Zapremnina : ekvivalentno 50ccm motorima
Gorivo : Litij-Ion-Kobalt baterija (cca. 25kg)
Režim rada : ekonomično - 45km/h – hod unazad
Vrijeme punjenja : 4 sata
Snaga agregata : 2.9 kWh
Max. snaga : 4kW
Kvačilo : direct drive elektromotor
Transmisija : nazubljeni remen
Rama : čelična dvostruka kolijevka
Prednji ovjes : ø 32 mm teleskopska vilica
Zadnji ovjes podešavajući mono amortizer
Prednja kočnica: ø 200 mm disk
Zadnja kočnica: ø 190 mm disk
Prednje/zadnje gume: 120/70 - 12
Dimenzije DxŠxV: 1910 x 680 x 1168 mm
Visina sjedala: 786 mm
Težina: 115 kg
CROATIAN CENTER of RENEWABLE ENERGY SOURCES ( CCRES )
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar